söndag 7 mars 2010

Njurar och njursjukdom

För ett par veckor sedan var jag åter på ögonmottagningen på Nus och Dr tittade op det var ngn skillnad sedan sist på de mystiska fläckarna på vänster ögas retina.

Det var ingen skillnad och de bedömdes som åldriga utläkta inflamationer, av okänd härkomst. Fast hon pratade ändo om ev Borelia trotts avsaknad av antikroppar mot Borrelia!

När jag började prata i att det kanske var någon form av förgiftning, av ex kvicksilver vägrade kvinnan bokstavligen att lyssna på vad jag sade! Jag fick faktiskt säga till henne att inte avbryta mig utan hör på lite vad jag tänkte fråga henne om. Hon besvarade frågan om orskaen till mitt dåvarande Nystagmus och Pares med att hon inte var så insatt i Nystagmus som så och att hon nu i efterhand inte kunde svara!

Nåja. Hon vart tyst och lyssnade. Efteråt sade hon att jag då skulle vara väldigt försiktig när jag tog bort mitt amalagam så det inte blev värre........

Jag fick den uppfattningen att hon visst betydligt mer än hon ville säga till mig om detta.


Vad är det som hindra läkarna att agera i och diskutera kring amalgamfrågor??

Jag har hittat igen namnet på den njursjukdom jag så akut drabbades av 2 juni 1992 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Glomerulonefrit http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=32251&PreView=)

Glomerulonefrit har även en variant med ett snabbare förlopp http://sv.wikipedia.org/wiki/Snabbt_progredierande_glomerulonefrit

Enligt min tandläkarjournal så 13/5 putsade han 2 lagningar.

Kan det vara ett samband att jag blev sjuk i Glomerulonefrit 20 dagar senare?

Jag fick nu ett nytt brev från Nus där man medelar att mina provvärden är ok!

Faan tro det. Jag mår då inte alls bra. Jag väntar 14 dagar f.o.m. nu på svar på det brev jag skickat en känd svensk forskare.

Frågeställningen var om ett tillförande av Jod (jodofor) kunde tänkas störa njurfunktionen genom att utlösa en autoimunreaktion eller på annat sätt medverka till att framkalla neurologiska besvär. Jag har sett noteringa om att Jod skulle kunna avgifta njurarna från tungmetaller ex vis då Hg. Kanske jag då drabbades av alltför mycket Hg i blodet när det lämnade njurarna?

Inga kommentarer:

 
Creeper