onsdag 11 november 2009

Allternativ diagnos MS

Har känt mig ganska klar i knoppen idag, vindrag i ögonen som vanligt dock och så kliar det på halsen rätt ordentligt. Lite matt i benen är jag och benen känns sega i reaktionen, jag t.o.m trillade - fast det var på en rejält knölig åker så det räknas knappt! Helt nytt är att jag känt mig lite anfådd och som att jag inte får fräsch luft! Det är inget jag tidigare minns att jag reflekterat på - lufttillförseln. Inte under dagen heller utan detta är från ca 16.00 idag.

Trots att jag är rätt säker på min amalgamdiagnos så har jag i alla fall funderat på allternativa diagnoser. Multipel Skleros MS är då på tapeten. Anledningen till MS är kliandet på halsen mfl ställen. I MS symptombild finns just sådana känselsymptom, tillsammans med flera andra symptom. Det ska då vara så att i MS bryts myelinet runt nerverna ned och nerverna utsätts då för påverkan av kringliggande vävnad. Känselreaktioner är då en del av det problem som uppstår.

Man måste nog även fundera över om det finns en koppling mellan Amalgam och MS

1 kommentar:

Michael sa...

Sök gärna svaren på denna nya blogg om hur och varför våra moderna sjukdomar i västvärlden uppstår:
http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-forstor-tarmluddet.html

 
Creeper