lördag 31 oktober 2009

Zero tvekan om problemet!

Fy men nu känner jag mig rejält risig. I ett par dagar har jag sett dubbelt helag dagen och först idag går det till sig efter ett tag. Huvudvärk, dimmig syn, ansiktet hetar o kyler om vartannat. Kännsellös på vissa ställen och en djäkla klåda på andra!

Väntat efter borrningen i tanden och kan ses som ett lyckad provokation, hade det inte vart Hg som var problemet så hade ju ingen förändring blitt.

Dr 'n tog mig visst på allvar för när jag var där nu för ett par dagar sedan så tog de alla de rör jag ville på span efter Hg.
De bör få rejäla värden eftersom man ju borra i amalgamet dagarna innan.

Just nu är det värsta att jag ser så dimmigt och om jag vrider huvudet så känns som att hjärnan inte klarar registrera att bilden förändras utan det blir någon konstig eftersläpning.

Hopplöst om man ska hitta något i rummet man lagt bort. Måste ju stanna huvet och vänta någon sekund eller två innan jag ser klart och sedan vrida huvudet litet till, vänta osv. Tillika tunnelseende och tjänsla av att sitta i en glaskula och titta ut.
Phu.

Zero uthållighet i musklerna med. Beror visst på att cellernas energisystem, mittokondrerna, skadas av Hg. Liksom neuronerna och det mesta i kroppen gör tydligen. Säges att minsta oskadliga nivån Hg in vivo är zero.

Inga kommentarer:

 
Creeper