torsdag 24 december 2009

Nytt "ickebesked" från Dr'n

Fick brev idag från min neurologdoktor. Han lät meddela att han kan gå med på att vi tar fler U-Hg. Han medelar även att han inte ännu kommit fram till vad jag lider av. Fast han skriver att det kan knappast vara något som beror på mitt amalgam! (Han har inte tittat på mina lagningar! Han vet inte att det är ca 15 st!)

Den fläck i ögat man sett och trodde kunde vara toxoplasmos eller Borelia har man nu kommit fram till att det inte kan vara det. Orsak: att antikroppar saknas mot lämplig kandidat.

Så nu är allt öppet kort igen.

Mitt sjukläge, hur jag egentligen känner mig är som följer:

Dimridåerna för ögonen är borta och jag ser även om jag rör huvudet. Jag kan nu titta till vänster med vänster öga! Dvs alla ögonproblemen är väck!

Urologiskt betydligt bättre,
Betydande svaghet i framför allt benen kvarstår. Tremo när jag lyfter hälen: i höger ben och ngt mindre i vänster.

Tydligt: Köldkänsla i ansiter och runt ögonen. Pirrningar i kinderna när jag sprätter fingret på dem. Kli attacker runt om på halsen.

Köldkänsla inne i halsen och kittligt på gomtaket.

Benen reagerar dåligt på akuta insatser, att sparka en boll eller ta snabbt steg för återvinning av balans funkar ej.


Hypersaliveringen och sväljproblemen är borta.

Man kan ju fundera över detta nu, att mina problem återhämtar sig. Varför.
Jag tror det beror på att i och med restaureringen av den blottade amalgamplomben så avtog Hg- exponeringen och Hg trycket på hjärnan minskade.

Kanske spelar även min privatmedicinering med Selen, mineraler och ascorbinsyra/ acetylcystin en roll här. Samt B12!

Nu är det dock hög tid att gå vidare! Jag måste få stopp på Hg - inlagringen i knoppen o kroppen. Jag har åldrats alltför snabbt sista åren och har otvivelaktligen vissa neurologiska problem kanske framför allt kognitivt. Jag har t.ex påpekat mina beslutsproblem. Det är beslut som rör fysiska aproatch till närmiljön. Med vilken hand skall jag ta glaset, typ. Irriterande att konstatera att jag väldigt ofta ändrar mig sådana beslut. Detta har succesivt byggts på till att även inefatta " Ska jag ta med mobilen nu när jag går ut i stallet" ja nej ja nej hmm
okey jag tar den.

Jepp. Nu skriver jag ett brev tillbaka till Dr och föreslår att vi tar lite prover kring detta med Hg. Det finns en del att ta som indirekt kan stödja min tes. Jag mst förmå honom att inse att han bör följa mina förslag när han inga egna har.
Funderar på att bifoga min symptom-logg.

Skall även skriva till Dr G i Luleå och se om man kan bli klokare av det.

God Jul

1 kommentar:

Gathrod sa...

Tyvärr visar det sig att Dr G inte driver någon praktik längre. Han hade doch vänligheten att besvara brevet med:

"
Hej! Jag har avslutat min verksamhet och överlåtit mot etablering till dr S här i Luleå. Kan därför inte hjälpa dig med någon tid för läkarundersökning. Viktigt att du genomgår den utredning som görs vid neurologen och även i övrigt en allmänmedicinsk utredning, så att man kan upptäcka om det finns "vanliga" medicinska orsaker till dina besvär. Annars liknar ju dina sjukdomssymtom dem som man ofta ser vid amalgamsjuka, men denna diagnos kan inte bekräftas med några prover eller specifika undersökningar.
Nu måste inte diagnosen vara bevisad, för att man ska ha rätt till att sanera amalgamet som "led i sjukdomsbehandling", dvs till samma kostnad som när man behandlas inom sjukvården. En allmänmedicinsk utredning ska visa att inte någon annan sjukdom bättre förklarar besvären, och en läkare ska skriva ett intyg på att du har genomgått sådan utredning som beskrivs i Socialstyrelsens författningssamling SOSFS 1998:3, och att således "inget hinder föreligger att sanera amalgamet". Intyget ska sedan bifogas tandläkarens begäran till landstinget om förhandsprövning av behandlingsplanen som tandläkaren upprättar, för att du ska få landstingets godkännande att sanera som led i sjukdomsbehandling.
Saneringen ska ske med respekt för att kvicksilver som frisätts vid urborrningen är giftigt och således med gott skydd för både patient och tandvårdspersonal.
En tandläkare som jag samarbetat med här i Luleå, Peter, (Tandborsten), vet mycket väl hur detta fungerar och använder skyddsutrustning.
Du kan också få råd genom Tandvårdsskadeförbundet.
Mvh
G "

 
Creeper