fredag 1 april 2011

Varför är det så här

Jag har sett handlingar från Kalmar & Stockholms läns landsting där de ingående beskrivet hur man ska bemöta patienter med amalgamproblem. Symptom, provtagning mm finns väl dokumenterade! Hur är det då i Västerbotten? För att få reda på den saken så skrev jag till VLL och fick detta svar; Hej Vi har utarbetade rutiner för omhändertagande av dessa patienter. Det involverar samarbete mellan tandvårdande och sjukvårdande insatser beroende på symptom och diagnos. Skulle utredning leda till att tandfyllningar skall bytas ut prövas detta enligt Tandvård som ett led i sjukdomsbehandling (punkt S12). hälsningar Tandvårdschef





















Inte precis något konkret att diskutera kring, desutom vägrar man skicka handlingar som beskriver denna policy. Jag ifrågasätter nu än mer deras rutiner, t. ex är ingen policy Diariefört enligt Registrator! Jag har skrivit 3 ggr till men se vägrar uppenbarligen skicka mig något.


Inga kommentarer:

 
Creeper