lördag 22 maj 2010

Nytillkommet uppmärksammat besvär

Under en tid av cirka 6 månader har jag av och till känt lite pirrande från vänster hands lillfinger - längst handkanten upp mot handleden. Ett svagt lite elektriskt pirr.
Så kan det kännas när en nerv ligger i kläm.

Nu sista dagarna har detta pir4rande tilltagit och jag kan känna det riktigt ordentligt och ända upp mot armbågen. När jag knackar med ett finger pirrar det yill extra mycket. Detta pirrkänsla som kommer och går flera ggr under dagen, verkar vara kopplad till hur jag använder armen.

IU Måndags dock så var pirret där när jag vaknade och det försvann först efter 4-5 timmar! Så jag kan säkert säga att det tilltagit.

Jag vet inte om det finns nogon koppling till mitt amalgam i detta, det kan ju vara något helt annat, t.ex. en nerv i kläm.

Inga kommentarer:

 
Creeper